Produktu apskati un komentāri par produktiem, vai nu blogos, soc.tīklos vai vienkārši komentāru sekcijās, var krietni pabojāt garīgo mārketinga un komunikāciju cilvēkiem. Protams, kvalitatīvas žurnālistikas sabrukums ir novedis pie tā, ka jebkādu muļķīgo produkta preses relīzi pārkopēs bez liekiem komentāriem un jautājumiem, bet visādu amatieru speciālistu viedokļus neviens vēl nav aizliedzis.
Ja
tavs potenciālais pircējs nopietni veiks izpēti pirms produkta iegādes, tad
neapšaubāmi viņš atradīs tonnām negatīvu atsauksmju un viedokļu. Vismaz no
ārzemēm ziņo, ka 85% potenciālo klientu pirms pirkuma veikšanas izlasa vismaz 10 produktu
apskatus. Atkal, Latvijā dzīvojot, mēs varam uzelpot, jo nav mums nekādu 10
produktu apskatu lapu. Un, ja kādam produktam ir 10 apskati, tad tas parasti ir
standarta viedtālrunis, vai jauns auto. Pārējos apskatniekus es iedalītu alus
cienītājos, e-vielu histēriķos un vegānu māmiņās.
Tīri bloga satura pēc, es
pieņemšu, ka tev ir produkts, par kuru cilvēki ir komentējuši, un ne gluži tās
patīkamākās lietas. Kā raksta AdvertisingWeek, viņi ir tavai produkta kampaņai norāvuši nost visas reklāmas un PR drēbes un atstājuši to kailu.
Daudziem
cilvēkiem kailums rada diskomfortu, bet citi to akceptē un izmanto, lai kļūtu
labāki:
Veido kontaktu ar
negatīvajiem apskatiem. Neatkarīgi no tā, cik labs vai slikts ir tavs produkts,
kādam tas vienmēr nepatiks. Neignorē to, bet iesaisties sarunā. Izklāsti savu
viedokli, lai to redz arī citi lasītāji.
Izmanto reālu
klientu atsauksmes. Viltus vai mākslīgas atsauksmes pie produktiem izskatīsies
viltus un mākslīgas, kā Rīgas pensionārs, kas 3x nedēļā dragā uz Bukultu
mazdārziņu. Radi iespējas ikdienas klientiem atstāt savas atsauksmes un
publisko tās, pat ja tās nav 100% sajūsmas pilnas.
Izmanto CRM, lai
pētītu negatīvo klientu atsauksmju cēloņus. Pie šīs frāzes visi iebrēksies -
kāds CRM, tas makā naudu, kas mums nav. Te AW rāda vienkāršu padomu - papētiet
negatīvo atsauksmju un komentāru autoru rakstīto. Lielākajā gadījumā viņi cepas
par to, ka ir saņēmuši sliktu klientu servisu un viņu sūdzība ir ignorēta.
Pačeko vadošo LV uzņēmumu un iestāžu twitterkontus - privātais sektors
centīsies vismaz ar standartfrāzi atbildēt visiem, kamēr valsts sektors
vienkārši visu ignorēs un bīdīs tikai pozitīvas bildītes. Pēti sūdzības,
izproti to uzrādītās problēmas savā uzņēmumā vai produktā, kas rada šīs sūdzības, un
novērs tās. Vai arī akceptē, ka mainīties nevari un sadzīvo ar to.
Protams, tu
izlasīsi un teiksi, meh, tie divi psihu tvīti, vai viena neapmierināta penžas
komentārs uz mana produkta lietotāju kopskaitu, nav pat piliens jūrā. Tikai
neiedomājies, ka visi tie, kas tevi aktīvi nelamā tevi kaut kā ļoti mīl. Tie ir vienaldzīgie klienti, kas ieraugot kaut ko labāku, lētāku vai
stilīgāku, momentā tevi pametīs. Un tad atkal varēsi lamāt valsts nodokļu sistēmu savā bankrotā.
No comments:
Post a Comment