Paskatīsimies, kas notiek tur apakšā. Austrālijā. Viņu Ogilvy PR nācis klājā ar to, kā 2017. gadā mērīt PR panākumus. Izlasīju, un īsti neko jaunu nepiefiksēju, ja nu vienīgi pilnīgu fokusu uz biznesa rezultātiem. Kas ir saprotami, jo klients taču maksā par rezultātu.
Mērām rezultātus, ne darbības. Ja cilvēki produktu joprojām nepērk, tad visa publicitāte ir bijusi bezjēdzīga. Sociālie mediji, satura mārketings un citi modes vārdi PR dod lieliskas iespējas būt ļoti aizņemtiem ražojot visdažādāko saturu 100 un 1 kanālam, bet vai tam visam būs pamanāms un izmērāms rezultāts?
Būs daudzi, kas teiks, ka PR taču nav tikai brutāls pārdošanas atbalsts. Tas veido viedokļus, pārliecina un informē. Ok, bet cik reāli pēc šādām kampaņām tiek veikts attiecīgais mērījums, kas var uzrādīt izmaiņas viedokļos, pārliecībā un informētībā? Bet tam nav naudas, atskan kaķa ņaudas.
Plāno tūlītējus panākumus. Kampaņu plānojot, uzreiz jāsaprot galvenais zīmola un tā klientu saskares punkts, un uz to arī jākoncentrējas. Ja tas notiek veikalā, tad spiežam un veikalu, ja tas notiek mājaslapā, tad spiežam uz mājaslapu. Ja produkts un klients nekad nesatiekas parkā, tad nedari neko parkā. Attiecīgi definē mērķus, kas jāsasniedz šajā punktā, lai kampaņu varētu pasludināt par izdevušos.

Kā PR vispār mērīt? Par veiksmes rādītājiem jāvienojas jau kampaņu plānojot. Ja mērķi nevar izmērīt, tad to arī nevar sasniegt. Austrāļi iesaka izmantot visu, sākot ar Net Promoter Score, jebkādiem zīmola pētījumiem (ar noteikumu, ka tie notiek pirms un pēc kampaņas), pārdošanas datus, galvenais, lai tie ir cipari. Pēc tam, kad viņš ir ieteicis turēties pie datiem, austrālis sāk liet ūdeni par satura izplatīšanu LinkedInā un soc.tīklu doto iespēju interakciju mērīšanā, lai pieradītu, ka sākoties publicitātei cilvēki tiešām veca ceļu līdz pirkumam veikšanai. Īsāk sakot, šis punkts mani nepārliecināja. Ja nu vienīgi mēs to varam iedomāties kā daļu no B2B account-based marketing kampaņas, kur mēs apzināti strāājam tikai ar specifiski definētu cilvēku grupu.
Summējot, austrāļi iesaka piecus soļus veiksmīga PR panākšanai:
- izvērtē rezultātus, ne tikai darbības.
- nodrošini, ka tev ir biznesa dati, ko mērīt.
- izproti, kā un kur klienti saskaras ar zīmolu.
- nodrošini, lai PR ir iesaistīts visos klienta lēmuma pieņemšanas ķēdes posmos.
- seko datiem, mēri un pārskati.
No comments:
Post a Comment