Izlasīju pāris interesantus blogu ierakstus par to, ka zīmola vai uzņēmuma apmierinātība un bezrūpība, ko izraisījuši lieliskie panākumi, ved uz sliktām beigām.
Mark Di Somma raksta, ka cenšoties uzsvērt savas konkurences priekšrocības, visi uzņēmumi izmanto vienas un tās pašas metodes, tādējādi panākot tieši pretējo efektu - visi konkurenti kļūst aizvien vienādāki, konkurē ar vienu un to pašu labumu piedāvājumu un pircējiem rada priekšstatu, ka tirgū jau viss ir vienāds un interesantu izvēļu nav. Daudzi uzņēmumi pašapmierināti iegrimst šajā uzvedības modelī, ka to pat neapšauba un nemēģina mainīt. Garlaicīgums tirgū arī izraisa regulāros satricinājumus, kad klienti, kas vakar tevi tik ļoti mīlēja, pēkšņi visi aizskrien pie kaut kā jauna.
Lai cīnītos ar šo garlaicīgo pašapmierinātību Marks iesaka apsēsties un sākt apšaubīt ikdienā neapšaubītās lietas. Mēģini vispirms apšaubīt zināmās un ierastās lietas, pirms mēģināt izzināt lietas, par kurām neko nezini. Kāpēc mēs vienmēr darām lietas tā, kā mēs tās darām, un ko mēs tajās varam mainīt? Inovācija ne vienmēr ir radikāli jaunas lietas izdomāšana, inovācijas var nākt arī no esošo sistēmu mainīšanas.
Sešas pazīmes, ka uzņēmums iegrimis pašapmierinātībā:
1. Jums viss ir stabili. Katru dienu viss forši notiek. Lai arī šādu stāvokli mēs visi vēlamies sasniegt, biznesā tas draud ar iegrimšanu pašapmierinātībā, modrības zaudēšanu un pamošanos tikai šoka brīdī, ko izraisīs ideālās pasaules sabrukšana kāda ārējā vai iekšējā iemesla dēļ.2. Neviens nesatraucas par to, ka pārdošanas apjomi nedaudz krītas, vai iegājuši plato stadijā. Situācija tiek izskaidrota ar tirgus cikliskumu, valsts ekonomikas stāvokli u.c. ārējiem iemesliem.
3. "Mums taču ir labāks produkts/piedāvājums!" Tirgus vēsture ir pilna ar lieliskiem produktiem un idejām, kas izgāzās. Tas, ko tu domā par savu lieliskumu nav svarīgi, ja tirgus tā nedomā.
4. Kompānijas vēsture un tradīcijas ir tādā cieņā, ka nosmacē jebkādas inovācijas un virzību uz priekšu. Darīsim visu, kā līdz šim!
5. Brīdinājumi par potenciāliem vai jauniem konkurentiem tiek nosaukti par nevajadzīgu panikas celšanu.
6. Klientu skaits turpina samazināties, bet jūs turpiniet strādāt kā iepriekš.
No comments:
Post a Comment