Wednesday, March 15, 2017

Mobilais mārketings, 2. daļa

Labi, pieņemsim, ka tev ir mobilā aplikācija un citi cilvēki to lieto. Apskatīsim dažus Appboy padomus, kā to jēdzīgi izmantot.


Iespēja ziņā ievietot saņēmēju vārdu jau ir nenormāls oldskūls. Cilvēki vēlas saņemt ziņas ar tieši sev individualizētiem piedāvājumiem. Jā, viņiem patīk dzīvot informācijas burbulī, par ko tik šausmīgi pēdējos mēnešos vaino Facebook. Bet vēl vairāk viņiem patīk saņemt personalizētus picas piedāvājumu, kas ataino viņu picas pirkšanas paradumus gan pēc satura, gan picērijas atrašanās vietas, gan pirkuma laika.

1. Bet sākam tomēr ar saņēmēja vārda lietošanu. Šeit varam izvērtēt, vai 13. gadīgs Janka ir jāuzrunā par Bērziņa kungu, un attiecīgi, cienījama vecuma VIP klientu varētu nesaukt par Janku.
2. Pēc tam atgādinām un iekārdinām viņu ar mūsu jauko attiecību vēsturi. Bērziņ, jūs katru darbadienu jau trešo gadu pēc kārtas pie mums no rītiem pērkat vidējo picu. Tā ir mīla, un tāpēc tagad papildus picai arī kola ar 30% off.
3. Protams, obligāti izmantojam datus par cilvēka atrašanās vietu. Ja esat veikalu ķēde ar veikaliem visā Latvijā, tad Decembrī liepājniekiem droši variet sūtīt lietusmēteļu piedāvājumus, kamēr daugavpiliešiem cimdi un cepures būs tieši laikā. Zinot vietējos laika apstākļus, variet ziņu personalizēt vēl vairāk, pieminot "šodien Daugavpilī  -25C" Tas pats attiecas uz Rīgas mikrorajoniem. Nesūtiet man neko par Sarkandaugavas veikala atlaidēm, ja es dzīvoju un strādāju Ziepniekkalnā.
4. Piegādes laiks ir svarīgs. Ne visi komercuzņēmumi var būt tik ekstravaganti, lai savas ziņas sūtītu sestdienas pusnaktī. Loģiski, ir piedāvājumi kas ir pieejami tikai konkrētās stundās, vai dienās. Bet zinot aplikācijas lietotāju paradumus un iepriekšējo sūtījumu atvēršanas statistiku, varam izlemt, vai brokastu atlaides piedāvājumu Bērziņam sūtīt jau iepriekšējās dienas vakarā, vai arī agri no rīta. Ja zinām, ka lietotājs konkrētu dienas laiku sēž korķī pie kāda tilta vai krustojuma, tad varam tam nosūtīt piedāvājumu racionāli izmantot laiku un pasūtīt to picu jau korķī sēžot.
5. Ziņu nosūtot vienmēr veic datubāzes segmentāciju, lai sagatavotu personalizēto piedāvājumu. Kā minimums, definējam VIP klientus un nošķiram tos no ikdienas klienta. Definēšana vienkārši pēc dzimuma mūsu dienās jau varētu būt riskants solis, tāpēc ieteicams klienta uzvedību izpētīt sīkāk. Pircējiem, kas konsekventi aplikācijā ir pasūtījuši veģetāro picu un salātus, labāk nesūtīt atlaidi "mega desas" picai. Tāpat skaidrs, ka cenšamies jau uzreiz sekot konkrētai valodas politikai, ko piedāvājot iespējas aplikācijas lejuplādes brīdī. Ja tikai latviski, tad tikai latviski. Taču Igaunijas pierobežas alkohola veikala īpašnieks darītu prātīgi, ja ziņas par atlaidēm sūtītu arī igauniski un apsveiktu estus neatkarības dienā.

No comments:

Post a Comment