Tuesday, March 14, 2017

Mobilais mārketings, 1. daļa

Atzīmējot revolucionārā iPhona desmit gadu jubileju, laiks paskatīties uz mobilo mārketingu. Vai vienkārši korporatīvo komunikāciju mobilajā vidē. Tāpēc būs vesela postu sērija. Visticamāk, divās daļās. Varbūt trīs.


Tātad, AdNews raksta, ka mobilais korporācijām dod iespēju klientu uzrunāt un iesaistīt nevis šodien, vai no rīta, vai pat vakarā, bet konkrēti tad un tur, kur nepieciešams. Šādi nosūtītu ziņu daudz retāk uztvers par bezjēdzīgu vai traucējošu spamu. Tāpēc mums piedāvā apskatīt garšīgās Pizza Hut piemēru.

Picas būdiņa ir likvidējusi drukāto papīra kuponu izplatīšanu (kas jauki arī no dabas viedokļa) un pārliecinājusi 350 000 klientus sākt lietot viņu aplikāciju. Iegūtie lietotāju dati uzreiz analizēti un izmantoti picu pārdošanas nolūkos.

Piemērs - lietus skartā apgabalā mātes ar bērniem saņēma zinu, kas aicināja pasūtīt picu uz mājām, tā vietā, lai pa lietu kultos uz veikalu, vai ģērbtu sīkos un brauktu uz kādu fāstfūda iestādi. Picu pārdošanas apjomi attiecīgajā apgabalā esot eksplodējuši par 28%! Ja skatāmies uz Latviju, tad tā vietā, lai cilvēkus dzītu uz kaut kādiem kuponu kioskiem, bombītu pastkastes ar kuponu sūtījumiem, viņi visi jāpārliecina pāriet uz aplikācijas lietošanu un tad jāizmanto "puteņa dienas", gadsimta lietavu dienas un vienkārši citas nenormālās dienas, lai sūtītu viņiem savu aktuālo piedāvājumu. Pie tam, sūtītu to uzreiz, tajā brīdī, nevis plānojot to jau trīs nedēļas iepriekš.

Lai arī Latvijā "visi strādā Rīgā", Rīga tomēr ir diezgan liela un cilvēki pa to kustas. Tāpēc vēl viena viedtālruņu dotā iespēja ir izsekot lietotāju pārvietošanos laikā un telpā. Visprimitīvākie pieņēmumi šeit varētu būt tādi, ka cilvēka mājas ir tur, kur telefons parasti pavada nakti, bet darbs tur, kur tas pavada darbalaika lielāko daļu. Visus pārējos kustības paradumus arī iespējams analizēt, ar atšķirīgām ziņām uzrunāt cilvēkus, kas no rīta brauc uz Rīgu no Jelgavas, vai cilvēkus, kas uz Rīgu brauc no Siguldas puses. Vēl jaukāk ir izveidot noteiktu mobilo zonu ap savu veikalu. Piemēram, uzliekam 1km mobilo rādiusu apkārt picērijai, un visi šajā zonā iekļuvušie aplikācijas lietotāji uzreiz saņem ziņu ar aktuālāko picas piedāvājumu.

Mobilā aplikācija arī atrisina visādu lojalitātes karšu vajadzību, klientu vēstures failu meklēšanu un tamlīdzīgu individualizētās infas vecmodīgu meklēšanu. Aplikācijas lietotājam ienākot picērijā, vai veikalā, pārdevējam datorā uzreiz parādās informācija par to, cik bieži un kādas picas šis cilvēks parasti pērk. Vai šis ir ģimenes komplekta fans, vai arī ieskrējis tikai pēc kafijas. Klients vēl pirms kases sasniegšanas var saņemt ziņu par tieši viņam piemērotāko piedāvājumu, bet fāstfūda ēstuvi, saņemt aicinājumu  pārpalikušos fasējuma kalnus izmest reciklēšanas konteinerā, nevis tuvākajos krūmos. 

No comments:

Post a Comment