Jau ilgāku laiku gruzdošā reklāmdevēju neapmierinātība ar neskaidrajiem datiem par Facebook, Google un citur izvietotajām reklāmām un saturu, beidzot vakar izvērtās īstā šitstormā. Tā kā sabiedrību neinteresē miljardieru disputi par skatījumu sekundēm un statistikām, atradās lielisks iemesls - politiskie ekstrēmisti. (The screw tightens on Google as holding groups advise advertisers to reassess the risks)
Lai arī šī problēma nav nekāds jaunums, digitālā mārketinga haipa attiecība pret iztērēto mārketinga naudu attiecībā pret reālo ieguvumu liek reklāmdevējiem pieprasīt lielāku caurredzamību no digitālajiem milžiem.Viss sākās ar The Times pētījumu, ka lielo zīmolu reklāmas redzamas ekstrēmistu video laikā. Duh, bet protams, vai tad ekstrēmistu sekotāji nelieto meinstrīma produktus? Viss taču pilnīgi normāli. Lai nu kā, UK valdība, Channel 4, The Guardian u.c. histēriķi, pamatojoties ar savu šoku par to, ka viņu mediju aģentūras tik ļoti melojušas par to, ka YouTube ir drošākā vieta, fiksi nostopēja visas reklāmas.
Google pārstāvjus piektdien izsauca uz valdības iestādi, kur tie atvainojās vadošajiem civilierēdņiem un apsolījās turpmāk tā vairs nedarīt. Nākošnedēļ Google jāatgriežas jau ar piedāvāto risinājumu plānu.
The Guardian CEO aizrakstīja uz Googli, paziņojot, ka viņu reklāmas atgriezīsies tikai tad, Google garantēs, ka viņu reklāmas nekad vairs neparādīsies šādā saturā. Liberālais laikraksts uzskaitīja tos briesmoņus, kuru saturā tas nekādi negrib reklamēties - David Duke, ASV baltais rasists un Trampa fans; Michael Savage, konservatīvs radio raidījuma vadītājs; Steven Anderson, konservatīvs mācītājs, kas atbalsta sodomītu apšaušanu. Guardian arī aprēķinājis, ka briesmīgie ekstrēmisti varētu būt nopelnījuši 318 000 USD no šīm reklāmām. Ēģiptiešu salafistu sludinātājs un terorisma veicinātājs Wagdi Ghoneim vien varbūt esot nopelnījis 78 638 USD no savā saturā izvietotajām reklāmām. Izklausās pēc populāra sludinātāja. Viņa kanālam ir 207 000 sekotāji un 31 miljons skatījumu. Ja es būtu kapitālists, vai es negribētu uzrunāt tik daudzus potenciālos pircējus?
GroupM nobrīdināja Googli, ka nepieciešama stingrāka kontrole pār reklāmas parādīšanos naida runas kanālos un vienlaikus apziņoja visus savus klientus, par nepieciešamību risināt šos riskus.
Arī franču giganta Havas UK nodaļa pārtrauca visas kampaņas Google Display Network un YouTube, paziņojot, ka viņiem ir svarīgs konteksts, kurā parādās viņu klientu (O2, Royal Mail, BBC, Domino's Pizza, Hyundai, Kia) reklāmas. Aptuvenais Havas pirkto reklāmu budžets - 217 miljoni USD. Protams, ne par kādu pilnīgu aiziešanu neiet ne runas:
Protams, ka Google uz šo visu ir reaģējis apsoloties, ka darīs visu, lai turpmāk neviens nekad neko utt. Taču laikā, kad YouTube katru minūti tiek augšuplādētas 400 stundas jauna satura, visu izkontrolēt ir pagrūti. Tāpēc klientiem turpmāk tiks dotas lielākas kontroles iespējas pār to, kur viņu reklāmas parādīsies.
2016. gadā UK reklāmas veidoja 8,6% no Google reklāmas ienākumiem, jeb 7,8 miljardus USD.
No comments:
Post a Comment