Wednesday, March 15, 2017

Mobilais mārketings, 3. daļa

Riskējot pilnīgi  sagraut visas tradīcijas un uzspridzināt lasītāju prātus ar lieliskas infas apjomu, tomēr piedāvāju jau trešo daļu sensacionālajā blogu sērijā, kas veltīta iPhone desmitgadei un mobilajam mārketingam. Šeit jāpiebilst, ka man nav iPhone.


Tātad, kādi ir trendi? Skatoties uz nenormālā ātrumā pieaugošo aplikāciju lietotāju ģenerēto datu apjomu, skaidrs, ka daudz tiek runāts par big data analīzes nepieciešamību, gan arī to, ka jāsāk izmantot mākslīgo intelektu un čatbotus Mārketings aizvien vairāk ņem vērā mobilā datus, plāno to izmantot un tērēt tam naudu. CMO.com mums dod šādu bildi.

Neminot konkrētos budžetus, kas Latvijas realitātei ir pilnīgi nepiemēroti, apmēram 1/3 daļa no mobilā budžeta tiek tērēta jaunu lietotāju piesaistei.

Tāpat turpinās process, kurā weblapas mobilā versija un mobilā aplikācija saplūst, piedāvājot aplikāciju kā vienīgo platformu.

Tā kā weblapas, mobilās weblapas un aplikācijas sakarīgiem uzņēmumiem ir jau ilgāku laiku, tad liela uzmanba tiek pievērsta iegūtu datu iegūšanai, analīzei un izmantošanai labāku biznesa rādītāju sasniegšanai.

Lai arī lielākā daļa cilvēku naktīs joprojām guļ, biznesam tomēr jāstrādā 24/7. Īpaši jau uzņēmumi, kuru pakalpojumi vai produkti cilvēkiem ir pieejami un nepieciešami 24/7.

Protams, nekur nevaram izbēgt no "millennials" pieminēšanas. Kamēr viņi vēl paaugas un kļūst par normāliem cilvēkiem, ņemam vērā to, ka aplikācija ir jāveido tā, lai apmierinātu tās lietotājus. Ja mūsu klientu demogrāfijā un dzīvesstilā ir pārāk lielas atšķirības, tad labāk izveidot 2 vai 3 aplikācijas. Ņemot vērā Latvijas iedzīvotāju novecošanu, skaidrs, ka ir jāveido viņiem ērti lietojamas aplikācijas. Appboy pētījums uzrāda, ka veiksmīga uzņēmuma komunikācija ar aplikācijas lietotāju pirmajā aplikācijas lietošanas mēnesī vainagojas ar 90% aplikācijas lietotāju noturēšanu. Un 41% lietotāju saka, ka tiem nepatīk pārāk uzmācīga ziņu sūtīšana, tāpēc ļoti svarīga ir ziņas personalizācija un lielisks tekstu autors.

Un šeit sākas stāsts par relationship marketing. Jo attiecības mums šodien svarīgākas par produktu vai pakalpojumu. Tie tāpat visi ir diezgan vienādi un Ķīnā ražoti. Labas attiecības nodrošinās ilgstošu abpusēju labsajūtu, ne tikai vienu pārdošanas transakciju. Tāpēc jārada gandrīz individuāls katra mobilā mārketinga ziņu saņēmēja profils, lai zinātu kad un tā to uzrunāt. Un šeit palīgā nāks modernās tehnoloģijas un AI. Bet te arī jābūt racionālam, jāspēj pateikt, cik dziļā segmentācijā ir vērts iegrimt un vai tam vispār ir jēga. Pārlieka personalizācija var kļūt pārāk intīma un uzbāzīga. Nevienam nepatīk, ja to acīmredzami izseko. Arī pārāk koncentrējoties tikai uz vienu piedāvājumu, Bērziņam katru dienu piedāvājot tikai viņa iecienīto vidējo picu ar desu, mēs ierobežojam savu izaugsmi. Piedāvājiet tam Bērziņam arī citu izmēru picas, it sevišķi, ja tās ceptas pēc superīgi jaunas receptes, pārsteidziet viņu ar kaut ko jaunu!



No comments:

Post a Comment